Personeel: stel je out-of-office bericht goed in

De zomervakantie loert om de hoek. Voor je met verlof vertrekt, zorg ervoor dat zowel jouw collega’s als externe contacten goed geïnformeerd zijn en weten wat ze moeten doen tijdens jouw afwezigheid.

E-mail: zorg voor een duidelijk afwezigheidsbericht 

Ga naar Outlook > Bestand > Automatische antwoorden (bij afwezigheid).

Stel het tijdsbestek in en zorg ervoor dat beide tabbladen ‘Binnen mijn organisatie’ en ‘Buiten mijn organisatie’ ingevuld zijn.

Enkele tips:

  1. Zeg waarom je weg bent en hoelang.
  2. Bied service en alternatieven.
  3. Lees je je e-mail of niet?
  4. Maak je bericht persoonlijk.
  5. Stel je out of office tijdig in.

Lees er hier alles over (mét voorbeelden).

Telefonie: stel je Go Connect correct in

  1. Kies het icoon van de palmboom.
  2. Geef als tekst in welke dag je terug bent.
  3. Vul datum en uur in.
  4. Zorg dat je doorschakeling uit staat (rechts klikken in de tray op icoon van Go Connect > ga naar ‘Functies’  >  zorg dat er geen telefoonnummer bij ‘doorschakelen’ staat).