Administratief deskundige burgerzaken (m/v/x) - Bachelor - Voltijds - Contract onbepaalde duur en aanleg wervingsreserve
Heb jij een neus voor administratief werk? Zin om onze meest bekende en bezochte dienst verder te helpen uitbouwen? Binnen een aangename, kleinschalige werkomgeving wacht je een gevarieerd takenpakket.
Je kerntaken:
- Je biedt een kwaliteitsvolle en klantvriendelijke dienstverlening aan de burger zowel aan het loket van burgerzaken als telefonisch en digitaal. Je levert aangevraagde documenten af en communiceert correct en oplossingsgericht betreffende bevolkingsaangelegenheden.
- Je volgt wetgeving inzake bevolking, burgerlijke stand, vreemdelingenzaken, … van nabij op en volgt de geijkte procedures.
- Binnen de backoffice verwerk je alle administratie en werk je actief beleidsvoorstellen uit. Kan betrekking hebben op de thema’s Bevolking (rijbewijzen, identiteitskaarten, paspoorten, adreswijzigingen,…) en Burgerlijke stand (geboorte, huwelijk, overlijden, erkenningen, echtscheidingen).
Wie zoeken we?
- Je wil als medewerker van ons lokaal bestuur graag de klant centraal zetten. Onze waarden komen sterk overeen met wat jij belangrijk vindt. Lees er hier alles over.
- Je bent minstens in het bezit van een bachelordiploma, relevante ervaring is een pluspunt maar geen must.
- Je bent accuraat en stipt in het werk dat je aflevert.
- Je houdt ervan om wetgeving uit te spitten en te implementeren.
- Je bent digitaalvaardig en hebt een goede kennis van MS Office O365, in het bijzonder van Word, Outlook en Excel.
- Je bent een vriendelijk en communicatief persoon die de klant met plezier te woord staat.
- Je enthousiaste houding helpt om onze werking voortdurend bij te sturen en te verbeteren.
- Je collega’s kunnen op je rekenen en je bent bereid in te springen bij ziekte of afwezigheid van anderen.
- Je bent stressbestendig en flexibel bij onverwachtse veranderingen of op drukke momenten.
- Zelfstandig werken vormt geen probleem voor jou, maar je haalt ook energie uit het werken in team.
- Je signaleert tijdig problemen en betrekt de juiste mensen bij het zoeken naar een passende oplossing.
Met wie werk je samen?
Het team onthaal, burger en welzijn bestaat uit twee deskundigen burgerzaken, 2 deskundigen onthaal en één onthaalmedewerker, onder leiding van een coördinator.
Wat bieden wij?
Je komt terecht in een kleinschalige organisatie, waar vertrouwen en een open en eerlijke communicatie belangrijk zijn. We willen medewerkers de ruimte geven om te groeien en te blijven leren.
Wij bieden een voltijds contract van onbepaalde duur.
Je geniet van de voordelen van een tewerkstelling in de openbare sector:
- Verloning volgens het barema B1-B3 (min. € 3059,65 – max. € 5.155,42 bruto), relevante ervaring wordt in aanmerking genomen voor zowel de geldelijke als de schaalanciënniteit. Contacteer de personeelsdienst voor een simulatie.
- Maaltijdcheques met een waarde van € 6,30 per gewerkte dag.
- Een fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
- Een hospitalisatieverzekering.
- Een 2de pensioenpijler (= pensioensparen) van 3 % van het brutojaarloon.
- Een flexibel uurrooster, voor een optimale balans werk-privé, uiteraard rekening houdend met onze loketuren.
- Mogelijkheid tot telewerken.
- Fietslease
- Een uitgebreid verlofstelsel (30 tot 35 dagen volgens leeftijd).
- Diverse voordelen via de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Vlaanderen.
- Een aangename, moderne werkomgeving waarin iedereen gelijk behandeld wordt.
Hoe verloopt de selectieprocedure?
Stuur je motivatie, een kopie van je diploma en cv via mail naar lokaal bestuur Ledegem, en dit ten laatste tegen 4 januari 2026.
Een uittreksel uit het strafregister moet worden bezorgd tegen het einde van de selectieprocedure.
Inhoud en verloop: te bepalen
Voor meer uitleg of een uitgebreide functiebeschrijving kan je terecht bij:
Team P&O
056 894 824
solliciteren@ledegem.be
